Bjerking vinner pris på Guld M galan

Bjerking har, i samarbete med reklambyrån Zellout, fått pris i kategorin mest kreativ lösning på Guld M galan 2018. En lösning som togs fram inför fastighetsbranschens mötesplats Business Arena i Stockholm 2017. Bakom idén finns ett nära samarbete med Zellout och Bjerkings Svante Pettersson, en ljusdesigner med känsla för det konstnärliga.

Utmaning var att på en utställningsyta på 3 x 1 meter ge besökarna något att minnas. Istället för att försöka överrösta i mässbruset så byggdes monterytan in. Detta för att skapa känslan av exklusivitet och väcka nyfikenhet. Väl inne i montern bjöds mässbesökarna på en helt unik upplevelse. En konstnärlig tolkning av ingenjörsskapets grunduppgift – samspelet mellan människa och teknik.

Resultatet blev en unik och spektakulär upplevelse, omöjlig att inte beröras av. Och känslan av de tre futtiga kvadraten i montern förvandlades till mäktiga 3 000, minst.

Priset delades ut på Uppsala konsert och kongress på onsdagkvällen.

- Det här är jätteroligt. Samarbetet mellan Zellout och vår ljusevangelist Svante Pettersson har lett till att vi har vågat utmana traditionell reklam i vår bransch, säger Yvonne Ronnerfors, kommunikationschef på Bjerking.

Heart Space

Svante Petterson, en av hjärnorna bakom den mest kreativa lösningen.

Senast publicerad: 2018-03-01